wtorek, 31 stycznia 2023

W kontekście postanowień

 

Wprawdzie postanowienia różnego rodzaju robimy na samym początku nowego roku, ale nigdy nie jest za późno, by dążyć do zmiany w sobie czegoś, co na tę zmianę zasługuje, co tej zmiany potrzebuje. Na płaszczyźnie swojej postawy, myślenia, relacji do innych ludzi! Pomocą niech nam będą słowa św. Ojca Pio, który mówi tak: „Ten rok powinien być całkowicie poświęcony wynagradzaniu błędów przeszłości i czynieniu dobrych postanowień na przyszłość. Niech więc wraz z nimi idą w parze również święte działania.”

Jakże proste i jasne przesłanie! Wynagradzać błędy przeszłości! Któż ich nie popełniał! Jedne są większe, inne mniejsze, ale zawsze wymagające    przemiany! Najważniejsze w tym wszystkim jest ich odkrycie i przyznanie się przed samym sobą, że popełniłem/popełniłam takie błędy! To akt odwagi! Tylko pyszałek uważa, że wszystko robi bezbłędnie! Ale czy zawsze zgodnie ze swoim sumieniem? Otwórzmy zatem swoje sumienie przed samym sobą i przed Panem Bogiem!

Z pomocą przychodzi nam znowu św. Ojciec Pio: „Powiedzmy sobie samym z pełnym przekonaniem prawdę: Duszo moja, zacznij dzisiaj czynić dobro. Działajmy tak, ponieważ żyjemy w obecności Boga. Powtarzajmy sobie często: Bóg mnie widzi. Poprzez ten sam akt, który ja czynię, On mnie widzi, a także ocenia. Postępujmy więc tak, aby Bóg nie widział w nas nic innego, jak tylko samo dobro.”

Dodam od siebie: Czy to co robię, jak postępuję, podoba się Panu Bogu, jest zgodne z Jego wolą, Jego przykazaniami? Udzielmy sobie sami jasnej i przejrzystej odpowiedzi!

 

Wpis: 31 stycznia godz. 9:40