sobota, 21 stycznia 2023

O walce z pokusami

 

„Tarczą twoją w walce z pokusą niech będzie opieka Bogarodzicy Maryi, bo Ona nas osłania przed pociskami nieprzyjaciół, Ona dźwiga upadających, leczy zranionych, wskrzesza mocą łaski Bożej zabitych.  (…) O, Jeżeli w twoim życiu duchowym zerwie się burza pokus, wzywaj pomocy Najświętszej Maryi Panny, bo Ona nie na darmo zwie się „Gwiazdą morza”. Używaj wtedy następującego wezwania: „O, Pani moja! O, Matko moja, pomnij, że jestem twoim dzieckiem. Ocal mnie, broń mnie – jak rzeczy i własności swojej!” (…)

Abyś w walce z pokusą nie osłabł, posilaj się Chlebem mocnych – Komunią świętą, (…) ona bowiem staje się dla duszy potęgą, która zwycięża wrogów swoich.” (Z książki Życie duchowe autorstwa św. Józefa Sebastiana Pelczara)

 

Wpis: 21 stycznia godz. 9:45