środa, 24 lutego 2021

Test przy okazji Wielkiego Postu

 

Taki test możemy, a nawet powinniśmy sobie robić co pewien czas, nie tylko na okoliczność Wielkiego Postu! Bo jest to sprawdzian, naszych myśli, czynów, naszego wnętrza, jednym słowem - naszego ego. Pomysł zaczerpnęłam z „Głosu  Ojca Pio”, ale chciałabym go (ten test) rozszerzyć o kolejne pytania.

Zatem wsłuchajcie się i sprawdźcie samych siebie…

„1.Przypomnij sobie sytuację, w której ktoś podzielił się z Tobą dobrą wiadomością. Jak zareagowałeś?

2.Czy potrafisz cieszyć się sukcesami  swoimi i innych?

3.Jak przyjmujesz docenienie i pochwały?

4.Czy zauważasz pozytywność i doceniasz ją w życiu swoim i innych?”

Autor tych pytań, brat Piotr Kwiatek (Głos  Ojca Pio, nr 1(127), wskazuje, że odpowiedzi na nie znajdziemy w Piśmie świętym, choćby w przypowieści o synu marnotrawnym.

Ale można rozszerzyć jeszcze te pytania, na przykład o takie:

* Gdy wyraźnie widzę, że ktoś jest znacznie lepszy ode mnie w podobnej dziedzinie, (oczywiście pole działań jest bardzo szerokie), czy potrafię zdobyć się na wyrażenie szczerego podziwu dla takiej osoby?

*Czy – może – zżera mnie zazdrość, mimo że wiem, iż to tylko niszczy mnie od wewnątrz?

*Czy w trudnych chwilach zazdrości umiem się zwrócić o pomoc do Pana Jezusa, Matki Bożej, czy swojego patrona, anioła stróża?

*Czy walczę ze swoją zazdrością o sukcesy innych – na różnym polu?

*Czy dziękuję Bogu, że stawia wokół mnie ludzi światlejszych, pobożniejszych, zdecydowanie lepszych ode mnie?

*Czy widzę w nich wzór do naśladowania?

*Czy pomyślałem/pomyślałam, że – być może – jest to celowe działanie Boga, abym z nich czerpał przykład?

*Czy potrafię zdobyć się na serdeczne gratulacje, życzliwe słowa wobec osoby, która mnie przerasta? Czy potrafię zdobyć się na to, aby jej to powiedzieć?

Oczywiście – jak zawsze – te pytania najpierw postawiłam sobie, ale myślę, że każdemu są one potrzebne, zwłaszcza teraz, w czasie, który w sposób szczególny ma służyć przemianie naszych serc. I umysłów też!

 

Wpis: 24 lutego godz. 9:01