piątek, 18 września 2015

O wiośnie jesienią...

Witam wszystkich w piękny wrześniowy poranek, gdy wszystko kłania się Bogu, a ptaki z radością wyśpiewują Mu hymn miłości i uwielbienia… Podobnymi słowami witałam was kilka lat temu w sierpniowy poranek. Mimo że wrzesień się kończy, te słowa nie straciły nic ze swej aktualności…

Nieuchronnie zbliża się jesień,
Ale najważniejsze, by w sercu panowała wiosna…
Wiosna – nadzieja lepszych dni…
Wiosna – pełna nowych uniesień i marzeń…
Wiosna – barwna i pogodna…

Może śmiesznie jest mówić o wiośnie u schyłku lata,
gdy już odlatują bociany,
gdy dzikie gęsi szykują się
do zamorskiej wyprawy,
gdy pola opustoszały,
a drzewa zaczynają gubić swe liście…
Może…, ale zawsze warto pielęgnować w sercu to,
co wdzięczne i zachwycające…
Podziwiać, napawać się pięknem,
które jest dziełem Boga…

Czuję się cząstką przyrody!!
Pozwalam sobie niekiedy na najpiękniejsze marzenia…
Podsłuchuję „myśli” kwiatów i drzew…
Wsłuchuję się w głosy ptaków…
Siadam na ławeczce,
przeglądam się w lustrze mojej wyobraźni
i rankiem podążam śladami rosy,
która kryształowymi kropelkami  znaczy
płatki wciąż jeszcze zielonych listków…
Po moim małym ogrodzie skaczą
i kłaniają mi się sikorki,
kosy, strojące swe skrzypeczki,
szare wróble i piękna sójka;
wrony skrzeczą jeszcze radośnie...

Staję koło starej brzozy, by zaxzerpnąć siły…
I powtarzam za góralskim poetą:

Trawo kołysana wiatrem,
trawo tulona śpiewem Bożym,
naucz mnie jak ty
klękać i chylić się
w podzięce
przed obliczem Najwyższego...

Świerku tańczący w rytm
Bożego bluesa,
naucz mnie wielbić wielką miłością
unosząc ręce,
jak ty swoje złoto-zielone gałęzie
ku niebu...

Błękicie nieba
wraz z tańczącymi po tobie
białymi płatkami chmur,
naucz mnie z pokorą i pokojem
wypatrywać Świętej Nadziei...


Naucz mnie leśny ptaku
cieszyć się Jego obecnością!


Nadchodzi nieubłaganie jesień
i powoli zmienia się pejzaż mojego ogrodu…
Trwają jeszcze wiosenne marzenia - 
niekiedy przybierają
postać astrów, rudbekii i więdnących róż…
Ale – czy kojarzą się ze smutkiem? Wcale!
Życzę, aby w Waszych sercach
zawsze królowały  wiosna i lato.
To pozwala trwać w wielkiej radości ducha!!!