niedziela, 15 marca 2015

STACJA XIII Drogi Krzyżowej


PAN JEZUS ZDJĘTY Z KRZYŻA

Kłaniamy się Tobie, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Ciebie, boś przez Krzyż Twój święty świat odkupić raczył.

Zmrok okrywa ziemię…

Martwe, bezwładne ciało Jezusa zdjęto z krzyża…

i położono na ręce Matki.

Wpatruję się w Twoje święte, zbolałe oblicze,

w Twoje okaleczone nogi i ręce…

W Twoim kochającym sercu składam wszystkie moje troski i pragnienia, ofiaruję Ci moje cierpienia i łzy - jako wynagrodzenie za moje grzechy i słabości. Przyjmij je, Panie! Wiem, że Ty żyjesz, codziennie schodzisz z krzyża, aby być bliżej mnie…, że zawsze jesteś ze mną, kroczysz obok każdego dnia, podpowiadasz dobre myśli, chronisz przed rozpaczą…  Radujesz się ze mną i płaczesz, kiedy ja płaczę, wskazujesz drogę ku Światłu, tulisz do serca i ciągle na mnie czekasz w kościele i w drugim człowieku…

Podnosisz, kiedy upadam…

Nieogarniony rozumem, wielki,

ale i bliski zarazem, zawsze kochający.

Spoglądasz na mnie miłującym wzrokiem,

przychodzisz do mego niegodnego serca,

mieszkasz w nim…

Zamieszkaj w nim na zawsze!

Strzeż mnie…

Kocham Cię, Panie mój, ufam Ci!

 

 Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami!