czwartek, 12 marca 2015

STACJA VIII Drogi Krzyżowej


PAN JEZUS POCIESZA PŁACZĄCE NIEWIASTY

Kłaniamy się Tobie, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Ciebie, boś przez Krzyż Twój święty świat odkupić raczył.

Nie płaczcie nade mną, ale nad sobą płaczcie!

Czy jestem wśród tych kobiet?

Czy płaczę nad krzyżem Chrystusowym?

Czy umiem i chcę płakać nad sobą! Nad moimi upadkami!

Zaufaj mi, woła Jezus!

Powierz mi swe życie

Powierz mi swe troski i problemy

Nie płacz nade Mną, ale nad sobą!

Ja jestem przecież, idę tuż obok.

 

Gdy czarne chmury zasłonią nam niebo,

skrawka nadziei nie widać już wcale,

gdy duszę ciemność ogarnia zupełna,

gdy trwoga do szpiku kości przenika,

gdy serce łomocze z potwornego strachu,

gdy pytasz, jak ja to wszystko przetrzymam,

bo już nie widzisz rozwiązania końca…

Gdy brak otuchy zewsząd cię oplata…

Gdy zło się czai, uderza znienacka…

i łzy bezradności płyną strumieniami…

Gdy braknie siły do dalszego życia…

Zwróćmy swe oczy ku Najwyższemu…

Zawierzmy mu swoje losy

i ufnie złóżmy w Jego święte ręce…

Bo jeszcze nie wszystko przecież stracone,

gdy On jest z nami i podaje ramię,

pomaga krzyż nieść, by nas ocalić…

Ocal me życie, ocal nadzieję!

 

Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami!