niedziela, 16 marca 2014

O Różańcu …

Różaniec wiele razy gościł na moim blogu… To gość bardzo ważny i niezwykły! Pisałam o mojej do niego miłości… Towarzyszy mi od najmłodszych lat – podobnie, jak niejednemu z Was… Że to bardzo piękna modlitwa, nie muszę nikogo przekonywać… Piękna, to chyba nawet mało powiedziane, bo to modlitwa bardzo piękna! Jest uwielbieniem Pana Jezusa i Jego Matki. W wielu objawieniach, jak na przykład w Lourdes i Fatimie, Najświętsza Panienka zachęca do odmawiania Różańca, a wśród piętnastu przyrzeczeń danych bł. Alanowi de Ruppe zapewnia, że każda modlitwa różańcowa zostanie wysłuchana. Św. Ludwik, wielki czciciel Maryi, podkreśla wytrwałość i ufność w skuteczność Różańca.    
Ponad cztery lata temu od mojej przyjaciółki dowiedziałam się o nieznanej mi dotąd formie modlitwy różańcowej… Jest to Nowenna Pompejańska, zwana też modlitwą nie do odparcia. Nowenna zyskuje coraz więcej przyjaciół, wiele osób odmawia ją też w naszej parafii za sprawą szczerej zachęty animatorki Rodziny Różańcowej, pani Janki.
Historia powstania nowenny jest długa i niezwykła, można o niej poczytać w Internecie. Ja ograniczę się do przekazania jej dokładnej formy…
 
Jak odmawiać Nowennę pompejańską?
Cała nowenna trwa pięćdziesiąt cztery dni i dzieli się na dwie części po dwadzieścia siedem dni. Nazywamy je częścią błagalną i dziękczynną. Odmawiamy ją w jednej intencji przez cały czas trwania. Nie wymieniamy wielu intencji, ale jedną konkretną prośbę. Aby się nie pogubić, warto zaznaczyć sobie w kalendarzu dni trwania nowenny – datę rozpoczęcia i zakończenia.
Rozpoczynamy żegnając się znakiem krzyża, podajemy intencję i mówimy: Ten Różaniec Święty odmawiam na Twoją cześć (ja dodaję: i z miłości do Ciebie), Królowo Różańca Świętego! Na rozpoczęcie odmawiamy jeden raz w danym dniu Wierzę w Boga, Ojcze nasz, trzy razy Zdrowaś Maryjo, Chwała Ojcu.
Następnie odmawiamy Różaniec – piętnaście tajemnic (można odmówić wszystkie cztery części) – niekoniecznie naraz, można podzielić je w ciągu dnia. Po skończeniu każdej części Różańca modlimy się modlitwą błagalną lub dziękczynną. Na samym końcu modlimy się modlitwą Pod Twoją obronę oraz trzy razy z ufnością i wiarą mówimy: Królowo Różańca Świętego, módl się za nami!
 
Oto modlitwa końcowa w trakcie części błagalnej:
Pomnij, o miłosierna Panno Różańcowa z Pompei, jako jeszcze nie słyszano, aby ktokolwiek z czcicieli Twoich, z Różańcem Twoim pomocy Twej wzywający, miał być przez Ciebie opuszczony. Ach, nie gardź prośbą moją, o Matko Słowa Przedwiecznego, ale przez Święty Twój Różaniec i przez upodobanie, jakie okazujesz dla Twej Świątyni w Pompei, wysłuchaj mnie dobrotliwie. Amen.
 
Modlitwa końcowa w trakcie części dziękczynnej:
Cóż Ci dać mogę o Królowo pełna miłości? Moje całe życie poświęcam Tobie. Ile mi sił starczy, będę rozszerzać cześć Twoją, o Dziewico Różańca Świętego w Pompei, bo gdy Twej pomocy wezwałam, nawiedziła mnie łaska Boża. wszędzie będę opowiadać o miłosierdziu, które mi wyświadczyłaś. O ile zdołam, będę rozszerzać nabożeństwo do Różańca Świętego. Wszystkim głosić będę, jak dobrotliwie obeszłaś się ze mną, aby i niegodni, tak jak i ja, grzesznicy, z zaufaniem do Ciebie się udawali. O, gdyby cały świat wiedział, jak jesteś dobra, jaką masz litość nad cierpiącymi, wszystkie stworzenia uciekałyby się do Ciebie. Amen
 
Powyższe informacje o nowennie podałam za wkładką do „Echa Medjugorja”