piątek, 30 kwietnia 2021

Siła i konieczność przebaczania

 

Pięć lat temu napisałam w tym miejscu modlitwę przebaczenia. Jest ona nadal aktualna – zwłaszcza w tym trudnym czasie. Warto sobie przypominać o nieustannym przebaczaniu…

Tym, którzy ranią nas złymi słowami,

tym, którzy wyrządzili nam wielką krzywdę, skazując nas na śmieszność,

tym, którzy szydzą z naszej pobożności i bliskości Boga,

którzy sprawili, że nasze życie stało się przysłowiowym piekłem,

którzy niszczą naszą tożsamość,

którzy zapomnieli, że ślubowali przed Bogiem, „że cię nie opuszczę aż do śmierci”,

którzy dręczą nas codziennie swoim alkoholizmem,

tym, którzy niszczą nasze życie w perfidny sposób, zadając ból nie do zniesienia…

Można by jeszcze bardzo długo wyliczać różne żale, przykrości, nieszczęścia, których doświadcza człowiek od człowieka!

A co na to Pan Jezus? ON tak samo, jak przed dwoma tysiącami lat wskazuje na Siebie, mówiąc: Ja też przeszedłem przez te udręki! Przebaczyłem wszystkim bez wyjątku i nadal przebaczam!

 

Wpis: 30 kwietnia godz. 9:01