środa, 23 listopada 2022

Kilka słów o posłuszeństwie

 

Czymże więc konkretnie wyraża się posłuszeństwo? Posłuszeństwo jest równoznaczne z odczytaniem woli Bożej, poddaniem się tejże woli oraz jej pełnieniem. Posłuszeństwo uczy oddawać się Bogu na własność.  

„Dusza, która Mnie bardzo kocha, powinna żyć wolą Moją.” (Dz. 1023)

Postawmy sobie pytanie: Czy w tym kontekście jestem posłuszny Bogu? Spróbujmy to rozważyć… Posłuszeństwo Bogu zaczyna się od przekonania, że On mnie słucha, że moje potrzeby są dla Niego ważne. Z tego przekonania powinno wynikać układanie swojego życia nie według swoich wyobrażeń, ale według Bożego Słowa, bo to, do czego zaprasza mnie Stwórca, jest czymś najlepszym dla mnie.

Posłuszeństwo Bogu wypływa nade wszystko z zaufania, że Bóg naprawdę mnie kocha, że nie muszę obawiać się Jego pomysłów, woli, planów odnośnie do mojej osoby. To przekonanie, że On wie lepiej, że chce większego dobra.

Taka postawa względem Boga jest zarazem wyznaniem wiary, ale i posłuszeństwem  wyrażającym się w pełnieniu woli Bożej, ale też świadectwem dla innych i wejściem na drogę, której nie kończy śmierć.

„Czemu rozpaczasz, duszo moja, i czemu drżysz we mnie? Ufaj Bogu, gdyż jeszcze sławić go będę: On jest zbawieniem moim i Bogiem moim!” – czytamy w Psalmie 43.

Co oznacza „ufać Bogu”? Oznacza to być pewnym, że Jego Słowo jest prawdą i można całkowicie na Nim polegać. Bóg pragnie, byśmy doświadczyli wewnętrznego pokoju, który On nam zapewnia. Zamiast niespokojnych myśli otrzymuję wspaniały, wewnętrzny Boży pokój!

Postawa posłuszeństwa wobec Boga powinna wynikać z wewnętrznego usposobienia człowieka. Nie chodzi tu o ślepe posłuszeństwo, ale o przekonanie, że Bóg ma zawsze rację!

O jakie tu posłuszeństwo chodzi? Przede wszystkim - o posłuszeństwo wiary, które ma swój oddźwięk w pełnieniu przykazań Bożych. (Myśli częściowo zaczerpnięte z książki  ks. Józefa Pierzchalskiego „Zrozumieć posłuszeństwo”)

 

Wpis: 23 listopada godz. 9:25