poniedziałek, 21 listopada 2022

 W naszej wspólnocie parafialnej trwa piękny czas przygotowania do kolejnego oddania się w opiekę Panu Jezusowi przez Serce Maryi. Każdego dnia odprawiamy (w domu) kilkunastominutowe rekolekcje – na podstawie otrzymanych materiałów. Wśród nich jest poniższa modlitwa. Przepisałam ją w całości, bo wydaje mi się bardzo na czasie – w tym rozgadanym świecie. Warto wgłębić się w jej treść! Zaczynam – jak zawsze – od siebie! Nie o wszystkim muszę mówić, nie wszystkim muszę przekazywać swoje myśli… Maryja swoim milczeniem powiedziała nam najwięcej!  

„Maryjo, Matko Słowa, poświęcam Ci myśli i uczucia mego serca, siedlisko rodzące złe myśli, kalające człowieka, ale też miejsce, z którego pochodzą dobre, pocieszające i umacniające drugich słowa.  Spraw, Maryjo, proszę, aby ze skarbca mego serca wychodziły  tylko rzeczy dobre, jak z Twego Serca wyszedł Jezus, skarb najwyższy, ubogacający świat cały.

O, Matko Słowa, zachowaj mnie od czczego gadulstwa; niech moje słowo będzie modlitwą, aby przez nie w sercu mogło zrodzić się Słowo.

Poświęcam Ci, Maryjo, język. Ty, która jesteś milczącymi ustami apostołów, miej pieczę nad bramą moich warg. Postaw przy nich straż anielską i spraw, aby Słowo zrodziło się przede wszystkim we mnie, aby moje serce przepełniały słowa piękne."

 

Wpis: 21 listopada godz. 9:15