środa, 3 sierpnia 2016

Bogactwo przesłania Franciszka

Papież Franciszek pozostawił po sobie nie tylko dobre wspomnienie, wielką życzliwość słuchaczy, radość z jego obecności, ale przede wszystkim wielopoziomowe przesłanie, które na pewno okaże się bardzo pomocne w naszym życiu. Adresatem byli głównie ludzie młodzi, przeżywający swoje Światowe Dni, ale – jestem przekonana! – każdy z nas, niezależnie od  wieku, mógł zaczerpnąć i przenieść coś dobrego do swojego życia. Franciszek w zasadzie nie powiedział niczego nowego, czego byśmy już nie znali! On – mocą Ducha Świętego odświeżył odwieczne Boże prawdy, przypomniał światu o miłosierdziu Boga, KTÓRY JEST, KTÓRY NAS KOCHA I KTÓRY NIEUSTANNIE WYCIĄGA PRZYJAŹNIE RĘKĘ DO KAŻDEGO CZŁOWIEKA.
„Jezus mówi do każdego człowieka po imieniu, pragnie przybliżyć się do życia każdego człowieka.”
Czyż to nie jest piękne i zarazem bardzo krzepiące, że Jezus mnie zna, zna moje imię, moje życie z wszystkimi problemami, wie o moich radościach, raduje się nimi i smuci, gdy jest mi ciężko… Pragnie mi – i Tobie, każdemu z nas! – pomóc, zaradzić, podźwignąć… Wystarczy spełnić tylko jeden warunek: zaufać MU bezgranicznie, nawet wtedy, gdy wszystko się wali i wydaje beznadziejne! On się zatroszczy! Na pewno! Trzeba tylko zmienić kierunek myślenia!

Wpis: 3 sierpnia g. 9:10