czwartek, 18 września 2014

Komunia: zjednoczenie z Jezusem Chrystusem

W Komunii świętej Chrystus daje się nam jako pokarm dla duszy. (…) Dusza ściśle jednoczy się z Chrystusem, a razem z Nim - z Ojcem i Duchem Uświęcicielem.
Podczas konsekracji słowa Pana mocą Ducha Świętego dokonują cudownej przemiany substancjalnej chleba i wina w Ciało i Krew Chrystusa; przyjmując je w Komunii świętej, przemieniamy się w Chrystusa, zgodnie ze słowami samego Jezusa: Kto spożywa moje Ciało i Krew moja pije, trwa we mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. (J 6,56-57) Nie przestawajmy wysławiać cudów, jakie zdolna jest dokonać w naszej duszy rzeczywista obecność Chrystusa i łaska sakramentu. (…)
Starajmy się codziennie zbliżać do ołtarza z takim zachwytem i wdzięcznością, jak Matka Boska i Matka nasza, uciekając się do Jej pośrednictwa, by przepełnić całe życie Ofiarą Jezusa Chrystusa. (…)
Korzystajmy z momentu Komunii świętej, aby ufnie prosić Jezusa o wyciśnięcie w sercach piętna tych samych uczuć, które przepełniają Jego Serce. „Poczujemy się przynagleni, by odpowiedzieć Mu tym, co najważniejsze: miłować. Będziemy umieli szerzyć tę miłość wśród ludzi poprzez życie pełne służby. (…) Oddalmy z serca pychę, ambicję i pragnienie wywyższania się, a obok nas i w nas zakróluje pokój i radość…” Św. Josemaria Escriva (Z książki Javiera Echevarria Żyć Mszą świętą)