piątek, 15 marca 2024

Dzisiaj piątek - kolejna Droga Krzyżowa...

 

Staję przed Tobą, pod Twoim krzyżem

i wpatruję się w Twoje umęczone ciało,

w Twoją twarz, którą zalewają strumienie krwi…

I pytam, czy wybaczysz mi moje winy,

moją bezmyślność,

mój brak wiary,

moje słabości,

słowa, którymi tak często Cię obrażam,

moją pychę, moje duchowe lenistwo…

Dziękuję za Twoją miłość –

miłość Boga do nędznego człowieka!

Pragnę nieustannie wpatrywać się w Twoje oblicze,

pobudza mnie ono do nieustannego weryfikowania

swoich myśli, słów i uczuć!

Kocham Cię, Jezu! Kocham całym swoim sercem

i proszę Cię, bądź ze mną, patrz na mnie

i nigdy mnie nie opuszczaj!

Pragnę nieustannie mieć Twój święty wizerunek

przed oczami,

pragnę Cię widzieć w każdym człowieku,

pragnę Cię naśladować, iść z Tobą, tylko z Tobą!

Wiem bowiem, że Ty nigdy mnie zawiedziesz!

O tym wszystkim pragnę ci powiedzieć,

wpatrując się w Ciebie, w Twoje najświętsze oblicze.

Cóż zatem znaczy dla mnie to pragnienie naśladowania Ciebie, mój Przyjacielu? Wiem, że znaczy bardzo wiele:

nade wszystko - nieustanne pragnienie bycia lepszym człowiekiem,

wejście w głąb własnej duszy, wzrastanie ku Tobie,

cichość serca,

czysty i jasny wzrok,

uświęcenie moich oczu,

uzdrowienie niespokojnego serca,

chorej wyobraźni i zranionej pamięci;

miłość bliźniego – każdego, niezależnie od tego, kim jest;

czynienie dobra, milczenie!!!

Pozwól, Panie, aby tak się stało. AMEN

 

Wpis: 15 marca godz. 9:00