piątek, 8 marca 2024

Po co nam Kościół? (2)

 

Kościół jest powszechny, czyli dla wszystkich, bo za wszystkich Pan Jezus poniósł ofiarę na krzyżu. Wszyscy otrzymają to, co wysłużył nam Pan Jezus na krzyżu. Chcę zbawienia nie tylko siebie, ale wszystkich. Mam do tego niezbędne „środki". Oto one:   wytrwała modlitwa, pokuta za innych, post w konkretnych intencjach; modlitwa i dobroć.

Apostolstwo Kościoła wyraża się w miłości. Trzeba pokazać Dobrą Nowinę poprzez miłość. Nie słowami, ale konkretnym czynem. Mamy miłować wszystkich bez wyjątku, bo i Chrystus nie robił żadnej różnicy. Uczmy się miłości od Pana Jezusa na Eucharystii. Nie czekać, aż ktoś okaże nam miłość, ale wychodzić naprzeciw każdemu człowiekowi jako pierwszy, bo Pan Jezus pierwszy nas umiłował, pierwszy do nas wyciąga rękę.

Jednoczyć się z drugim człowiekiem – w radości i w smutku, nie osądzać go, słuchać, wsłuchiwać się w drugiego człowieka. Widzieć i miłować Pana Jezusa w drugim człowieku. Wierzyć, że w tym człowieku przychodzi do nas sam Chrystus. Także w tym, który mnie nie lubi, który wyrządził mi krzywdę. Miłować nieprzyjaciół.  Po ludzku nie da się tego wyjaśnić. Źródłem miłości jest Eucharystia. Miłować wszystkich – to przepiękne apostolstwo. Mam być apostołem Pana Jezusa, głosić ewangelię miłości. (na podstawie książki ks. Grzegorza Strzelczyka, Po co Kościół )

W tym kontekście spójrzmy na Kościół! (cdn.)

 

Wpis: 8 marca godz. 9;15