czwartek, 5 października 2023

List do św. Faustyny



Kochana Faustynko, moja Droga Przyjaciółko!

Pomyślałam sobie, że skoro trzy dni temu napisałam list do mojego Anioła Stróża, to dlaczego nie miałabym napisać do Ciebie! Przecież jesteś moją ukochaną Przyjaciółką, do której tak często się zwracam i której tak wiele zawdzięczam. Pisałam o Tobie w tym miejscu już wiele, wiele razy, ale dzisiaj jest dzień szczególny, bo to Twoje imieniny.

A zatem dziękuję Ci za Twoją obecność w moim życiu. Głównie za sprawą „Dzienniczka”, który podarowała mi śp. P. Maria Lehman, mama mojej uczennicy. Gruba księga w brązowej okładce i kartki ze zwykłego szarego papieru. Ale jak cenna w swojej treści! Pamiętam, jak chłonęłam ją strona po stronie – z wypiekami na twarzy. Każde słowo Pana Jezusa skierowane do Ciebie, odczytywałam jakby to było do mnie. Dzisiaj, po trzydziestu latach, mój „Dzienniczek” jest już bardzo nadwyrężony – kartki „fruwają” od codziennego czytania, wiele w nim fragmentów zaznaczonych w najróżniejszy sposób. Jest ciągle żywy, bo ciągle z niego czerpię, ciągle wszystko jest aktualne i… niezwykle potrzebne w kształtowaniu ducha. Jakże więc jesteś ważna, Faustynko, w moim życiu!

Dziękuję Ci nie tylko za Twoją obecność, ale przede wszystkim za to, co przekazałaś całemu światu, w tym także mnie! Nieustannie od Ciebie się uczę. Na czoło wszystkich myśli wysuwają się wskazania o pokorze. Pokora i posłuszeństwo, całkowite zawierzenie Panu Jezusowi, determinacja w wypełnianiu Jego woli! Jakie to wszystko jest trudne dla przeciętnego człowieka, jakim jestem. Wierzę jednak, że z Twoją pomocą uda mi się pokonywać trudności wyrastające niemal każdego dnia.

Ograniczę się do tych słów, mając pewność, że czuwasz nad moją duszą, że mnie kochasz i pomagasz.

Twoje relikwie, które dzisiaj zostały wystawione na ołtarzu, a które przywiozła  moja przyjaciółka, „odwiedziły” najpierw mój dom. Pamiętam ten dzień i nasze gorące modlitwy w pewnej bardzo ważnej sprawie! Wtedy bardzo mi pomogłaś, pomagaj i teraz. Zawsze! Kocham Cię, święta Faustynko!

 

Wpis: 5 października godz. 9:45