poniedziałek, 21 sierpnia 2023

O wielkim współczesnym stygmatyku

 

„Brat Elia Cataldo, z włoskiej wspólnoty apostolididio.it. Kim jest człowiek, uznawany za jednego z najbardziej niezwykłych stygmatyków i mistyków XXI wieku?

Odkąd uzyskał jasność dotyczącą swojej życiowej misji, rozpoczął tworzenie wspólnoty. Nie jest samotnym wilkiem mianującym się prorokiem, lecz sługą braci i założycielem wspólnoty ludzi, którzy zechcieli pójść za Jezusem.

Jak napisano o nim, włoski mistyk i stygmatyk brat Elia Cataldo jest wyraźnym znakiem działania Bożej Łaski we współczesnym świecie. Ten żyjący w ubóstwie i czystości pośród założonej przez siebie wspólnoty Apostołów Bożych charyzmatyk, często pielgrzymuje po świecie ze swoim wyjątkowym świadectwem. Jego słowa i spotkania z nim są zawsze pełne wiary oraz znaków, które zostawia za jego pośrednictwem sam Pan Bóg.” (Źródło: BRAT ELIA CATALDO Z CALVI; POLSKA STRONA stygmatyka i mistyka)

O bracie Elii zapewne wielu z Was już słyszało; dodam, że został on obdarowany stygmatami – podobnie, jak św. Ojciec Pio. Kilkakrotnie odwiedził naszą Ojczyznę. Warto wsłuchać się w jego słowa...

„O czym brat Elia przypomina? Po przyjętej Eucharystii mów do Pana: Potrzebuję Ciebie, obdarz mnie swoją mocą, mów do mojego serca. Panie, nie opuszczaj mnie

Ofiaruj codziennie Bogu 10 minut modlitwy (…) To nie ja mam być w centrum modlitwy. (Ja chcę to, Panie, daj mi to, Panie, Panie zrób to…) W modlitwie nasze oczy mają być zwrócone na Boga, i ten czas, i siebie mamy Mu ofiarować.

Panie, chodź ze mną, chcę Cię mieć przy sobie, Panie, nie opuszczaj mnie, Panie, ochraniaj moją rodzinę, ochraniaj tych, którzy źle się mają. Panie, ochraniaj dzieci, proszę Cię, Panie. Ochraniaj tych ludzi, którzy są chorzy, którzy są w szpitalach, którzy potrzebują Twojej pomocy. Mów Bogu, że Go potrzebujesz, proś, żeby ci pomógł. Bóg tego pragnie.

Panie, pobłogosław mnie, pobłogosław mojej rodzinie, mojej ojczyźnie, światu.

Módl się za wszystkich chorych, którzy potrzebują, pomocy, nie myśl tylko o swoich potrzebach. Módl się za młodych, za tych, których powołał do kapłaństwa.

Panie, pamiętaj o moim proboszczu!” (Podałam za: Echo Maryi Królowej Pokoju, nr 427)(Ciąg dalszy jutro)

 

Wpis: 21 sierpnia godz. 9:00