czwartek, 3 sierpnia 2023

Życiowe hasło

 

A może by tak zmienić życiowe hasło? Takimi słowami jedenaście lat temu rozpoczęłam pewien wpis. Wydawało mi się to wtedy bardzo ważne, ale po latach twierdzę, że powyższe pytanie nadal ma sens, ba, nawet jest jeszcze bardziej potrzebne. Potrzebne jest w każdym czasie!

Myślę, że każdy homo sapiens – przynajmniej co jakiś czas – powinien przystanąć w wędrówce życia i zastanowić się, co stanowi jego życiowe hasło. Rozumiane bardzo szeroko! Bo czymże ono jest - to życiowe hasło? Na pewno ważnym celem, który sobie wytyczamy, czymś, do czego dążymy, czego pragniemy, co chcemy osiągnąć, jak chcemy żyć… A zatem zapytajmy samych siebie, co stanowi cel naszego życia; jak ten cel realizuję; czy jestem konsekwentny(-a) w jego realizowaniu; i nade wszystko – czy mam w sobie wytrwałość w podążaniu ku niemu – mimo przeciwności, mimo najróżniejszych zawirowań w życiu osobistym i na różnych innych płaszczyznach…

Pytania można mnożyć w nieskończoność! Ponad wszystkie wybija się jedno: Co jest Dobrem w moim życiu? Pojęcie Dobra też ma bardzo szerokie znaczenie i wymowę.

Jaka jest puenta tychże refleksji! Poprosiłam o pomoc moją przyjaciółkę św. Faustynę. Otworzyłam jej  „Dzienniczek”, który zawsze leży na moim biurku. Oto, co przeczytałam: „Córko Moja, największą oddajesz Mi chwałę przez cierpliwe poddawanie się woli Mojej, a sobie skarbisz tak wielką zasługę, że ani postami, ani żadnymi umartwieniami nie osiągnęłabyś tego. Wiedz o tym, córko Moja, że jeżeli wolę swoją poddajesz pod wolę Moją, ściągasz na siebie wielkie upodobanie Moje; ta ofiara jest Mi miła i pełna słodkości, w niej sobie podobam, ona ma moc.” (Dz.904)

Jeżeli Ci się wydaje, Przyjacielu po tamtej stronie, że te słowa są nie na temat i nie współbrzmią z moimi refleksjami, to jesteś w błędzie. To jest oczywista podpowiedź samego Pana Jezusa, jak można realizować swoje życiowe hasło, a nade wszystko, jak je osiągnąć.

Nikt nas do tego nie zmusza; to jest kwestia wolnej woli! Ale warto spróbować!

 

Wpis: 3 sierpnia godz. 9:00