sobota, 5 sierpnia 2023

 

W kontekście przedwczorajszych refleksji o życiowym haśle można snuć dalsze myśli… Nie wystarczy bowiem to hasło sobie „postawić”, ale najważniejsze, jak je realizować. Co mogę – powinnam - zmienić w swoim życiu. Inaczej mówiąc – co zrobić, aby cel osiągnąć?!

To już jest dłuższa droga i znacznie trudniejsza sprawa. Chyba tego jesteśmy świadomi! Bo mamy w sercu i umyśle jasno postawiony cel, a tu wyrastają nagle przeciwności – taki mur, wydaje się - nie do pokonania! Wiemy jednak, że trudności są po to, aby je pokonywać, dlatego nie tylko warto, ale trzeba podjąć próbę ich poskromienia, zważywszy, że nigdy nie jesteśmy sami w swoich zmaganiach, a cel, który nam przyświeca, wydaje się doniosły!

Przeciwności nas hartują, nie bójmy się ich! „Wszystko mogę w tym, który mnie umacnia!” – mówi św. Paweł. Ta pewność powinna i nas umacniać w każdym przedsięwzięciu, w każdej przeciwności. A przeciwności są niekiedy wielkie. Każdego dnia!

Ważne zatem jest wyżej postawione pytanie: Co mogę (powinnam!) zmienić w swoim życiu, w podążaniu do osiągnięcia szczytnego celu? Mamy świadomość, że nie jesteśmy aniołami, wolnymi od złych myśli, od ataków szatana, który bardzo inteligentnie wychwytuje każdą naszą słabość i podpowiada różne rozwiązania nurtujących nas spraw. Jest tak natrętny, a jednocześnie błyskotliwy, że ulegamy podszeptom i baaaardzo pociągającym, atrakcyjnym, wabiącym pokusom.

      Pokus doświadczają i doświadczali wszyscy. Wielki św. Paweł mówi: „Jestem bowiem świadom, że we mnie, to jest w moim ciele, nie mieszka dobro; bo łatwo przychodzi mi chcieć tego, co dobre, ale wykonać – nie. Nie czynię bowiem dobra, którego chcę, ale czynię właśnie zło, którego nie chcę. Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię, ale grzech, który we mnie mieszka. A zatem stwierdzam w sobie to prawo, że gdy chcę czynić dobro, narzuca mi się zło. Albowiem wewnętrzny człowiek [we mnie] ma upodobanie zgodne z Prawem Bożym. (…) Tak więc umysłem służę Prawu Bożemu, ciałem zaś – prawu grzechu.” (Rz, 7, 14-25)

 

Wpis: 5 sierpnia godz. 14:00