czwartek, 24 sierpnia 2023

Czy chcę stać się nikim?

 

„Jestem nikim”. To tytuł nowej książki o. Adama Szustaka. Zafascynował mnie jej tytuł; nawet nie tyle zafascynował, co wprawił w osłupienie. Jestem nikim? Jak to możliwe! A jednak!

Najpierw odwołam się do słów samego autora, który mówi tak: „Jestem nikim. Właśnie dlatego moje życie jest niewiarygodnie szczęśliwe. Jestem nikim i właśnie dlatego wszystkie złe mury, które mnie otaczały, upadły. Jestem nikim i dlatego dzieją się zupełnie niezwykłe rzeczy w moim życiu. (…) Jestem nikim i to jest chyba najlepsza rzecz, jaka mnie spotkała w życiu.” (O. Adam Szustak, jaskółka do książki „Jestem nikim”)

Słowa bulwersujące, ale godne głębszego zastanowienia! Jestem dzieckiem Bożym, bo to sam Bóg mnie nim uczynił. Co mam sama/sam z siebie? Nic, co byłoby godne chwały. „Wszystko pochodzi od Boga. Ja mam tylko jedno bogactwo - nieskończoną nędzę” – mówi św. Ojciec Pio. (T, s. 119)

A w innym miejscu: „Gdyby Bóg zabrał nam to wszystko, co nam dał, to zostalibyśmy tylko w naszych łachmanach.” (ER, s. 17)

Te słowa doskonale korespondują z powyższym wyznaniem ojca Szustaka.

A zatem… Czy jestem gotów stać się nikim? Czy Ty jesteś?

To Pan Jezus napełnia naszą pustkę duchową, nasze „nic”, aby nas upodabniać do siebie coraz bardziej i coraz bardziej! Jest tylko jeden warunek: Czy chcę tego, czy naprawdę tego pragnę? Zapewne od razu zły duch podpowie tysiące przeszkód, setki obaw… Nie bez powodu! Bo gdy zapragniemy stać się nikim, to sam Bóg napełni nas tym, co najlepsze – miłością, dobrocią, mądrością, pobożnością, męstwem, odwagą oraz wytrwałością w tym wszystkim, czym nas obdarzy. A szatan będzie na pozycji straconej!

Życzę zarówno sobie, jak i Wam, Drodzy Przyjaciele, abyśmy mieli odwagę stać się nikim!

 

Wpis: 24 sierpnia godz. 9:00