wtorek, 13 czerwca 2023

Ze wskazań Pana Jezusa:

 

Pan Jezus kieruje te słowa do każdego z nas: „Niech cię, synu, nie zadawala modlitwa o ustalonej porze dnia, należy bowiem zawsze i wszędzie modlić się i nie ustawać. Oto słodkie polecenie Moje, na podstawie którego do Mnie, jak do ojca, możesz każdej chwili przystąpić i jak syn ze Mną rozmawiać. Oto wszędzie przeszkody zewnętrzne i wewnętrzne, wszędzie pokusy jawne i ukryte, wszędzie niebezpieczeństwa utraty przyobiecanej  za wytrwanie nagrody.  Bardzo więc potrzebna jest łaska, która zwykle udzielana jest proszącym. Dlatego prawie wszystko zależy od modlitwy. Bez niej nie ma środków zapobiegających złu, a dobro narażone jest na niebezpieczeństwa. 

Synu, poza modlitwą nie zdobędziesz prawdziwej znajomości Mnie i siebie. Dlatego bez modlitwy nie osiągniesz prawdziwej pokory i miłości, dobrze nie poznasz Serca Mojego i nie przyswoisz sobie jago prawdziwego ducha, w wielu rzeczach nie zrozumiesz uczuć Serca Mojego i – co najniebezpieczniejsze – Serce Moje będziesz chciał mierzyć swoim sercem. Jeśli wśród zajęć będziesz się uciekał do modlitwy, często będziesz inaczej o nich myślał niż dawniej, gdyż światło łaski, które zwykle dzięki modlitwie się otrzymuje, jest nieporównywalnie jaśniejsze, aniżeli światło rozumu ludzkiego.” (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis: 13 czerwca godz. 9:40