poniedziałek, 19 czerwca 2023

Żyć w Bożej obecnosci

Kochani Przyjaciele, którzy zaglądacie do mojego blogu! Pragnę się wytłumaczyć, dlaczego odwołuję się do wielkich czcicieli Serca Pana Jezusa i przytaczam ich wypowiedzi. Robię to z dwóch przyczyn. Po pierwsze z wielkiego szacunku i miłości dla Pana Jezusa, a po drugie - czuję swą małość wobec tak wielkich świętych ludzi, którym nigdy nie dorównam, a którzy to ludzie w pełen sposób hołd dla naszego Pana głosili. Czerwiec wciąż trwa i dlatego ja też głoszę chwałę Serca Jezusowego.  Tych tekstów nie ma w internecie, przepisuję je z książek. Posłuchajcie…

„Synu, do tego zdążaj, abyś zawsze cieszył się obecnością Bożą, abyś wszędzie żył przy Mnie, Bogu i Zbawicielu swoim. Jeśli Mnie miłujesz, znajdziesz wiele radości, chodząc przy Mnie i ciesząc się Moją obecnością. Czyż bowiem od wieków nie słyszano, czy zdarzyło się kiedy, aby ktoś nie cieszył się obecnością osoby umiłowanej? Otóż zawsze i wszędzie jestem przy tobie, ponieważ jestem Osobą Boska i nigdy nie tracę cię z oczu. Nie ma stworzenia, którego bym nie dostrzegał. W każdym miejscu oczy Moje widzą dobrych i złych, przenikają nawet każde serce. (…)

Czy możesz wiec o Mnie zapomnieć? Czy możesz nie być przejęty miłością do Mnie? Czyż możesz oddalić się ode Mnie rozumem albo sercem? Synu, wtedy naprawdę chodzisz w Mojej obecności, kiedy dusza twoja pamięta o Mojej obecności, a serce twoje zajęte jest miłością o Mnie. (…)

Pamiętaj więc o Mnie i kochaj Mnie obecnego przy tobie, a nigdy nie zgrzeszysz.” 

(Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis:19 czerwca godz. 9:30