sobota, 24 czerwca 2023

O prostocie serca!

 

„Błogosławieni prości, albowiem ich pokój jest bezpieczny. Powtarzam, błogosławieni, albowiem z prostymi Ja poufale obcuję. Kto chodzi w prostocie, idzie drogą pewną i będzie zbawiony. (…)

Nie każdemu powierzaj serce swoje. Tajemnice swoje o tyle tylko wyjawiaj bliźniemu, ile wymaga uporządkowana miłość. Co nie odnosi się do ogólnego zbudowania i zwykłego porządku rzeczy, synu, nikomu tego nie zdradzaj, tylko Mnie i Moim zastępcom (…)

Jeżeli nie potrafisz dochować tajemnicy, jesteś niegodny nie tylko imienia ucznia Serca Mojego, ale i zaufania bliźniego… (…)

Jeśli usłyszałeś słowo przeciw bliźniemu swemu, niech ono umrze w tobie, nie rozerwie cię, synu, ani w żaden sposób ci nie zaszkodzi. Obmawiający plami swoją duszę i zraża sobie wszystkich. (…)

Potrzeba roztropności, aby mówiąc dobrze czy źle, nie zgrzeszyć przeciw miłości i innym cnotom. W takich okolicznościach, synu, uciekaj się do Serca Mojego. (…) No, i módl się, synu, aby otrzymać ducha świętej prostoty, i uprawiaj tę cnotę, która twoje obcowanie z bliźnim uczyni im i tobie miłym i owocnym, a Mnie przyniesie cześć i chwałę.” (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis: 24 czerwca godz. 9:40