piątek, 16 czerwca 2023

Serce, które jest samą dobrocią

 



„Nie chcę śmierci grzesznika, ale aby się nawrócił z drogi swojej i żył. (…) Synu, zstąpiłem z nieba, aby cię wyrwać czeluściom piekielnym, całe życie cierpiałem, abyś ty był szczęśliwy przez całą wieczność. Ponadto zostałem skazany na śmierć, abyś ty uniknął śmierci wiecznej. A to wszystko uczyniłem dla ciebie. Czegóż więc nie uczynię, albo czegóż ci  odmówię, skoro będziesz Mnie miłował!? Jeżeli przerażają cię twoje grzechy, wiedz, że Moje zasługi mają nieskończenie większą wartość dla twojego zbawienia, którego pragniesz, aniżeli twoje grzechy dla zguby, której się lękasz. (…) Pamiętaj, że Ja, twój Zbawiciel, który po prawicy Boga Ojca wstawiam się także za tobą, Ja będę twoim sędzią.

Przeto rozszerz serce swoje w Duchu Świętym, którego otrzymałeś w sakramencie miłosierdzia Bożego. Duch miłości, ogień trawiący resztki grzechów, zgładzi i usunie lęk niepożądany. Choćbyś był największym grzesznikiem jak łotr razem ze Mną ukrzyżowany; choćbyś jak Szaweł mnie prześladował; choćbyś nawet był zaprzańcem jak Piotr, jeślibyś chociaż raz się dobrze wyspowiadał i otrzymał owoc tego sakramentu, odpuszczone będą wszystkie grzechy twoje.

Dlaczego smutny jesteś, Mój synu? Dlaczego się niepokoisz?  (…) Czyż nie jestem Ojcem, którego Serce jest dobrocią?” (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)


Wpis: 16 czerwca godz. 9:30