środa, 14 czerwca 2023

Gdzie szukać pociechy?

 

„Synu, jeśli przyjdziesz do Serca Mojego, ilekroć będziesz strapiony, nie powinieneś szukać pociechy u ludzi, bo jedna kropla mojej pociechy będzie ci słodsza i skuteczniejsza niż wszystkie rzeki pocieszających słów ludzkich. (…) Jeśli kiedy gęste ciemności czy nawałnice zwalą się na ciebie, zwróć się do Mnie i z ufnością poleć się Sercu Mojemu, a bezpieczny będziesz w samej nawałnicy i szalejącej burzy, a czasem doznasz olśnienia najsłodszym światłem z Góry: co uważałeś za zgubne, z jego pomocą zobaczysz, że to nic albo nawet korzyść. Kiedy będziesz chciał coś rzec lub uczynić, a przyjdzie na ciebie wątpliwość, czy to wolno, skupiony wewnętrznie posłuchaj ducha Mojego, a jeśli nauczysz się, sercem do Mnie się uciekając, rozpoznawać Boskie szepty, jasno poznasz decyzję, za którą będziesz mógł iść bezpiecznie. Dusza, przywykła do mnie się uciekać, wszędzie ma z sobą opiekuna, którego umie i lubi wzywać, radzić się i trzymać, nie tylko, gdy jest sama, ale i wtedy, gdy pracuje z bliźnimi.”  (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis: 14 czerwca godz. 9:30