niedziela, 18 czerwca 2023

Pan Jezus poucza nas o wartości spowiedzi…

 

Poznaj samego siebie, synu Mój, i wiedz, że często poczujesz pociąg do tego, co  popełniłeś, a czego teraz żałujesz i postanowiłeś unikać. Dlatego nie zniechęcaj się. Jest to bowiem skutek nie złości, lecz ułomności. (…)

Poznaj łaskawość serca Mojego, które zawsze gotowe jest ci darować. (…) Patrz jednak, abyś wskutek swej wielkiej słabości nie zaniedbał spowiedzi, ale im słabszy się czujesz, tym częściej przystępuj do niej. (…)

Odrzuć wszelki strach i niepokój. Albowiem nie jestem Bogiem niepokoju, lecz pokoju, cieszy Mnie dobra wola, a nie drżenie serca. Czyń, co możesz, i spowiadaj się szczerze, bądź spokojny i nie daj się nastraszyć pokusom wroga czy wyobraźni. Synu, Serce Moje jest schronieniem grzeszników. Ilekroć tam się kto uciecze z sercem skruszonym i upokorzonym, nie odrzucę go i nie wzgardzę nim. Przeto  z ufnością uczęszczaj do Boskiej „kąpieli”, w której Serce Moje we własnej krwi obmyje twoją duszę, aż będzie zupełnie czysta.” (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis: 18 czerwca godz. 11:40