piątek, 30 czerwca 2023

Kończy się czerwiec...

 

Dzisiaj – ostatni dzień czerwca, ostatnie nabożeństwo do Najświętszego Serca Pana Jezusa. Rozstajemy się z nabożeństwami, z czerwcem – jakże pięknym i słonecznym, ale nie rozstajemy się z Panem Jezusem! Bo On – jak powiedział do współczesnej mistyczki Cataliny Rivas - „Ostatnia Wieczerza była momentem największej bliskości ze Mną. W tej godzinie miłości ustanowiłem coś, co mogło być pojęte jako największy akt obłędu w oczach człowieka – uczyniłem siebie więźniem Miłości, ustanowiłem Eucharystię. Chciałem pozostać z wami do końca świata, ponieważ Moja Miłość nie mogła znieść, że zostalibyście sierotami, wy, których kocham bardziej niż własne życie”. I to w zasadzie powinno nam wystarczyć, bo nasz Pan Jezus Chrystus jest samą Prawdą i nigdy nie kłamie.

Ale niech nam pomogą także inne słowa: „Synu, to głęboka tajemnica, że sam Bóg dał się potraktować jak głupiec. Tajemnicę tę sprawił tylko nadmiar miłości i tylko miłość potrafi ją zrozumieć. Serce Moje przejęte miłością, zostało przez nią nakłonione do przyjęcia upokorzeń, hańby, zelżywości, nawet do okazania głupoty, bardzo  odczuwając ból zawstydzenia, a jednocześnie chętnie je przyjmując. Jeśli Mnie kto miłuje, będzie przestrzegał Mojej nauki. (…) A więc, synu, jeśli naprawdę Mnie miłujesz, nie będziesz się wzbraniał nosić, jak Ja, imię głupca, kiedy pozwolę, aby podobnym imieniem cię nazwano. (…) Będziesz za takiego uważany, jeśli będziesz chciał być doskonałym uczniem Serca Mojego. Albowiem życie wewnętrzne i bogobojne  zwolennikom upodobań światowych wydaje się pewnego rodzaju głupotą. (…)

Nie upadaj na duchu, synu Mój, a serce twoje niechaj się nie trwoży, jeśli niektórzy tak cię potraktują. Przeciwnie, bądź dobrej myśli i raduj się; przynajmniej znoś cierpliwie, jeśli jeszcze nie potrafisz – radośnie.” (Pierre Jean Aernoudt, Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego)

 

Wpis: 30 czerwca godz. 9:45