niedziela, 11 września 2016

Niedzielne refleksje




     Moja fascynacja Wiecznym Miastem wciąż trwa!  Dlaczego? – pytają mnie znajomi. Jednoznaczna odpowiedź raczej nie jest możliwa. Bo Rzym – to nie tylko urzekające piękno pamiątek po czasach starożytnych i baroku! Rzym – to miejsce niezwykłe, miejsce śladów, które na zawsze wpisują się w historię chrześcijaństwa, jego początków bardzo trudnych, ale jakże pięknych; to ślad apostolstwa św. Piotra i św. Pawła…
Rzym – to nie magia! To miejsca uświęcone krwią męczeńską tysięcy chrześcijan, którzy zginęli za odwagę bycia wyznawcą Chrystusa!
Rzym – to samo piękno, które wciąż mnie urzeka…
Rzym – to dziesiątki kościołów, w których można w skupieniu utonąć w modlitwie i napawać się ich pięknem i uroczystą ciszą…
Rzym – to miliony ludzi codziennie przemierzających krzyżujące się drogi, ale to także miejsce ciszy – wewnętrznej…
Byłam tam wiele razy, przemierzałam ulice pełne ludzi o różnych kolorach skóry, mówiących różnymi językami…
Moja pielgrzymka do Rzymu wciąż trwa – niekoniecznie fizycznie, ale w wyobraźni, napełnionej pięknem i świętością!

Wpis: 11 września g. 15:50