wtorek, 8 stycznia 2013

Prowadź nas, gwiazdo betlejemska…

To słowa jednej z pięknych kolęd, które tak chętnie śpiewamy każdego roku w czasie uświęconym przez uroczystość Bożego Narodzenia… Ale, prawdę mówiąc, dokąd ma nas zaprowadzić? Właśnie zadałam sobie takie pytanie…
W Bazylice Santa Maria Maggiore w Rzymie widziałam relikwie żłóbka betlejemskiego. (Warto o nich poczytać w Internecie!) Przypomniałam sobie o tym teraz, bo przecież gwiazda prowadziła właśnie do tegoż miejsca narodzin Chrystusa - Boga, który w ludzkiej postaci zstąpił na ziemię! Żłóbek zawsze nas rozczula - wierzących i niewierzących! Bo leży sobie małe, bezbronne Dzieciątko, w obskurnej stajni, w najzwyczajniejszym żłobie…
Ten widok nieodmiennie wzrusza, ale… czy również uczy?! Żłóbek betlejemski – to wielkie przesłanie!!! Dla każdego z nas! Zatem – dokąd prowadzi nas betlejemska gwiazda? Oczywiście – do Chrystusa… Co do tego nie mamy żadnej wątpliwości! Ale zawiera też inny, głęboki sens! Wskazuje na wielkość POKORY! I tak będzie przez całe życie Jezusa – aż po śmierć na krzyżu!
Nie musicie ze mną się zgadzać, ale ja tak właśnie to czuję i tak to odbieram!
Widok Jezusa – Boga w stajni betlejemskiej rodzi we mnie nieustannie pytanie o moją pokorę… Czy ona w ogóle istnieje?