piątek, 19 czerwca 2020

Dzisiaj uroczystość Najświętszego Serca Jezusowego


Człowiek mówi do Pana Jezusa:
„O, największej miłości godny Jezu, (…) proszę pokornie, abyś mnie, narażonego na brudy świata, uchronił, bym nie ugrzązł w jego bagnie i nie splamił się jego brudami.
O, mój Boże, im więcej patrzę na ten świat, tym więcej traci on w moich oczach. Im więcej o Tobie myślę, tym więcej dóbr znajduję w Tobie. O, Jezu, najwyższe Dobro moje, trzymaj mnie przy sobie i spraw, aby mnie nie zwiódł szatan lub jego pokusa, aby  nie omamił mnie świat lub jego podstęp ani próżność, aby nie zwyciężyła mnie zepsuta natura i nie zawiodły mnie niebaczne zmysły. Wzmocnij mnie skuteczną łaską swoją, abym wiódł życie niewinne, aż mnie zabierzesz z niebezpiecznego świata do bezpiecznego nieba.(…)
O, Jezu, jakżeś dobry, jak słodki! Tyś samą dobrocią, samą miłością. (…) Oto z ufnością będę postępował i nie będę się lękał, pomny nieskończonej  dobroci i wielkiego miłosierdzia Serca Twojego. Pamiętaj, Jezu, że jeszcze nikt w jakiejkolwiek potrzebie uciekając się do twego najukochańszego Serca nie został od niego odepchnięty albo z niczym odesłany. (…) O, Boże, Ojcze mój, przybądź mi z pomocą we wszystkich potrzebach moich  teraz i zawsze, a zwłaszcza w godzinie śmierci mojej.” (Z książki „Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego”)

Wpis: 19 czerwca godz. 9:40