wtorek, 2 stycznia 2024

Zawsze aktualne!

 

Powtarzam ubiegłoroczne słowa zaczerpnięte z książeczki Tomasza a’Kempis „O naśladowaniu Chrystusa”: „Panie, w kimże położę moją ufność w tym życiu? Albo cóż jest dla mnie największą pociechą wśród wszystkiego, co istnieje pod słońcem? Czyż nie Ty, Panie i Boże mój, którego miłosierdzie nie ma miary? Gdzież mi było dobrze bez Ciebie albo czy kiedy może mi być źle z Tobą? (…) Gdzieś Ty, tam niebo; gdzie Ciebie nie ma, tam śmierć i piekło. (…)

W Tobie więc, Panie Boże, pokładam nadzieję, w Tobie moja ucieczka, Tobie polecam moje utrapienia i bóle, gdyż poza Tobą nic nie jest pewne ani stałe. (…)

Ku Tobie wznoszę me oczy, Tobie ufam, Boże mój, Ojcze wiecznego miłosierdzia.

Błogosław i uświęć duszę moją błogosławieństwem Twoim, aby stała się świętym mieszkaniem Twoim. (…) Wejrzyj na mnie według wielkości Twojej dobroci i według mnóstwa Twoich zmiłowań; wysłuchaj modlitwy ubogiego sługi Twego. (…) Broń i zachowaj duszę tego sługi wśród tylu niebezpieczeństw tego znikomego życia.”

 

Wpis: 2 stycznia 2024 godz. 15;45