niedziela, 26 listopada 2023



Dzisiaj znowu został przypomniany Carlo Acutis – najmłodszy wśród błogosławionych. Okazją była 38. rocznica Światowych Dni Młodzieży. Pisałam już o tym chłopcu, gdy został ogłoszony błogosławionym – „błogosławionym w bluzie i dżinsach”.

Jest to – myślę, że nie tylko dla mnie! – tak fascynująca postać, że trzeba koniecznie o nim przypominać! Nie tylko dzisiaj, ale może nawet każdego dnia, zostawił nam bowiem bardzo cenne przesłanie. To chłopiec na dzisiejsze czasy – młody, kochający życie, geniusz internetu, który uważał za doskonałe narzędzie szerzenia wiary. To właśnie tam opowiadał o cudach eucharystycznych młodzieży całego świata. Urzekał swoim młodzieńczym zapałem, czystością serca, autentyczną pobożnością i miłością Pana Jezusa. Warto wspomnieć, że na kształtowanie jego religijności miała wielki wpływ polska opiekunka!!! Mnie osobiście urzeka jego wielka miłość do Najświętszej Eucharystii, w której uczestniczył każdego dnia, przyjmując Pana Jezusa do serca. To On był jego siłą w zmaganiach z ciężką chorobą – nieuleczalną białaczką.

Dziś świat powtarza jego słowa: Eucharystia to moja autostrada do nieba.

Nasuwa się nieodparcie refleksja, że tak często szukamy wsparcia, siły w zmaganiach, nie znajdując jej wśród ludzi, a jakże rzadko zwracamy się o tę pomoc do Pana Jezusa!

Kochany Carlo, ucz nas miłości do Eucharystii!

 

Wpis: 26 listopada godz. 16:50