czwartek, 23 listopada 2023

Owoce Komunii świętej (2)

„Wdzięczność jest cennym owocem świętej Komunii. Wierzący zwykli odmawiać w ciszy następującą modlitwę: „Bądź pozdrowiony Panie mój i Boże! Ja jestem Twoim, a Ty jesteś moim. Lecz któż Ty jesteś a kim ja jestem? Tyś Panem nieba i ziemi, a ja marnym prochem. A jednak przybywasz do mnie! Uwielbiam Cię w najgłębszej pokorze. O, Maryjo, Matko moja, przyjdź i pomóż mi uczcić Jezusa. I wy, Aniołowie i Święci nieba, dopomóżcie mi Go wysławiać. Chwała i dziękczynienie! O, mój Jezu, jakże dawno cieszyłem się na myśl o tej chwili. Jak pragnąłem tego, by móc przyjąć Cię do serca swego! Dzięki Ci, Jezu! Chcę wraz z Maryją dziękować Ci: Wielbi dusza moja Pana, bo wielkie rzeczy uczynił mi, a Jego imię święte.” (…)

Jezus niczym błyskawica rozświetlił jej (duszy) wnętrze, przywrócił jej radość, ożywił nadzieję. Głos i obecność Jezusa przerywa milczenie. (…) Nawet jeżeli człowiek nie czuje się godny przyjęcia Pana, to On przychodzi do niego. Jedynym motywem jego przychodzenia i wchodzenia w życie człowieka jest Boża miłość, pragnienie czynienia mu dobra, sprowadzania go z dróg zła, uwolnienia go z nędzy, aby wprowadzić go na salony królestwa niebieskiego.

Cała radość człowieka, cała jego nadzieja wypływają z przekonania, że Stwórca jest prawdziwym Bogiem.(…) Bóg jest przeobfity w swojej dobroci, niewyobrażalny w swojej miłości.

Człowiek od zawsze borykał się ze swoją bezradnością w opisie Boga. (…) Pozostawał jedynie język uwielbienia i chwały, język milczenia i adoracji.

Niezdolna do opisu przymiotów Boga – dusza zdolna jest jedynie do bezgranicznej wdzięczności za obfitość otrzymanych łask – darów. Przyjmuje postawę adoracji i uniżenia przed Najwyższym. Wie, że nigdy nie była i nie będzie godna gościć Boga w swoim sercu. Jest i pozostanie na zawsze niewypłacalnym dłużnikiem nieskończonej Bożej miłości. (…) Ożywa to wszystko w obliczu przyjmowania Ciała i Krwi Chrystusa. Ponieważ człowiek jest niegodny wielkiej łaskawości i miłości Boga, może wyłącznie dziękować Mu za jego miłość. I wyrażać wielką wdzięczność Stwórcy za otrzymane dary, gdyż bez nich byłby sierotą, niezdolnym do życia, bez przyszłości. Dlatego wierzący z radosnym sercem woła: Bądź uwielbiony na wieki, Panie i Królu wszechświata!” (Z książki „Owoce Komunii świętej” autorstwa o.Zdzisława Józefa Kijasa 

 

Wpis: 23 listopada godz. 10:00