sobota, 29 lipca 2023

Refleksje w czasie upałów

 

Trudno pozbierać myśli, gdy dokuczają upały! Ale może warto przezwyciężyć w sobie apatię nimi spowodowaną!? Bo jeśli tak w niej będziemy trwali, to już bardzo blisko do marazmu, który potrafi unicestwić nasze pragnienia, powalić jak kłodę bez życia. A przecież tego nie chcemy!

Zastanawiam się, jak wszelkie niedogodności znosili wielcy Święci, przecież oni też żyli w podobnych warunkach, upały nie są nowością! Ani upały, ani inne jakiekolwiek uciążliwości.

Cóż zatem nam pozostaje? Nie wystarczy czekać na lepszy czas! Warto przyjrzeć się niebieskim mieszkańcom, którzy na ziemi również doświadczali najróżniejszych przykrości – nie tylko zmory upałów.

Sięgnęłam znowu do Dzienniczka mojej wielkiej przyjaciółki, św. Faustyny, pytając o jej zdanie w tej sprawie. Znalazłam odpowiedź, nawet kilka odpowiedzi!

Oto one: „Nie zagości smutek w sercu kochającym wolę Bożą.” (Dz. 886)

„Życie w obecnej chwili upływa mi w cichej świadomości Boga. Nim żyje moja dusza milcząca, a to świadome życie Boga w mej duszy, jest mi źródłem szczęścia i mocy. Nie szukam szczęścia poza głębią swej duszy, w której mieszka Bóg.” (Dz. 887)

„On, Pan, przenika moją duszę jak promień słońca czyste szkło.” (Dz. 883)

„O, jak piękny jest świat ducha.” (Dz. 884)

 

Wpis: 29 lipca godz.10:20