czwartek, 22 listopada 2018

O życzliwych ludziach jeszcze raz…


W matematyce nigdy nie byłam biegła,
to domena mojego brata.
Ale nie trzeba wielce się trudzić,
aby policzyć życzliwych ludzi!
I cóż myślicie o tymże liczeniu,
bo ja – ku memu wielkiemu zdziwieniu! -
doszłam do wniosku, że to całkiem spora gromada,
o której powiedzieć z wdzięcznością wypada.
Tych, którzy dobrze życzą i dzielą się weselem,
jest naprawdę bardzo, bardzo wielu!
Ale w tym wszystkim jest taka bieda,
i pominąć tego w żaden sposób się nie da,
bo weszła ustawa o ochronie danych!
Zatem, wybacz, mój Czytelniku Kochany,
że nie umieszczę Twego nazwiska ani imienia!
Ale między wierszami na pewno odczytasz
i kto kim jest, nie musisz pytać.

Powiem więc ogólnie, że tych dobrych ludzi,
których życzliwość moją wdzięczność budzi,
jest tak wielu, iż nawet nie sądziłam.
I - być może! - w ich ocenie nieraz się myliłam!
To ludzie przyjaźni, pełni wesela i Bożej radości,
w wyrażaniu przyjaźni serdeczni i prości.
Ludzie, co wyciągają przyjazne ręce.
A ja… dzisiaj składam im w podzięce
uśmiechów  tysiące i słowa pełne wdzięczności
za ich obecność, niezliczone wartości!   

I powiem wam wszystkim - chyba uwierzycie?! -
że poprzez moje ciekawe i piękne życie,
kroczy całkiem pokaźny orszak ludzi życzliwych -
spokojny, lecz radosny, nigdy hałaśliwy.
Bo prawda jest taka, że im kto mądrzejszy,
tym w swej ocenie jest dużo skromniejszy!

Czy odnalazłeś się w tym orszaku, Czytelniku Drogi?
Jesteś, jesteś, o wszystkich pamiętam!
Jesteście wszyscy we wdzięcznej pamięci -
podobnie, jak niebiescy przyjaciele święci.

I nikt nie odważy się tutaj zaprzeczyć,
że od was się uczę wielu pięknych rzeczy -
przyjaźni, miłości, pokory, uśmiechu i troski…
A te wszystkie cechy mają wymiar Boski!
Bo przecież sam Chrystus uczył, o czym dobrze wiecie,
gdy chodził dawno temu po świecie,
że dobrem w różnych postaciach należy się dzielić
i piękne cechy w życie trzeba wcielić.

Jaka ostatecznie z tej opowieści nauka płynie?
Nie tylko w religijnej, lecz w każdej dziedzinie.
Że ciągle się uświęcamy poprzez obecność życzliwego człowieka!
Bądźmy zatem życzliwi, na życzliwość każdy człowiek czeka!