sobota, 11 grudnia 2021

Jeżeli...

 

Jeżeli ci się wydaje (ale równie dobrze i mnie samej!), że wszystko wiesz najlepiej, że nie potrzebujesz niczyjej rady, podpowiedzi, sugestii…, to jesteśmy w błędzie! I to niemałym!

Nikt z nas nie jest samotną wyspą, na której rządzi się swoimi prawami! Nikt z nas nie jest sam sobie „sterem, żeglarzem, okrętem”! Żyjemy w społeczności – mniejszej lub większej i bardzo potrzebujemy drugiego człowieka, jego bliskości, ale także jego wsparcia, porady, a może inspiracji… Obopólna konsultacja łączy ludzi, pozwala na wymianę myśli i dostrzeżenie swojej często błędnej interpretacji wydarzeń, ocen, myśli…

Warto wziąć to pod uwagę i nie upierać się zapamiętale przy swoim zdaniu. Warto przemyśleć czyjąś sugestię i powiedzieć sobie: A może się mylę!?

Warto dostrzec w czyjejś podpowiedzi chęć pomocy, przyjacielską dłoń, która wyciąga się do nas przyjaźnie, by wyprowadzić nas z błędu, sprowadzić nas z błędnej ścieżki rozumowania. Spójrzmy na to właśnie w taki sposób, a człowiek, który wyciąga do nas tę rękę, może się okazać szczerym przyjacielem. Przecież nie zawsze ja mam rację, nie jestem nieomylny (-a), ale zawsze mogę wysłuchać życzliwego słowa, nawet całkiem odmiennego od mojego!

Dlaczego o tym piszę? Bo homo sapiens, czyli każdy z nas, szlifuje swój charakter i dostrzega swe błędy. Przynajmniej powinien!

 

Wpis: 11 grudnia godz. 10:30