piątek, 8 lutego 2019

Filozofia dobrego oka


Każdy z nas ma jakieś życiowe doświadczenia… Z wiekiem jest ich coraz więcej. Wśród tychże doświadczeń jest również i to, dotyczące szczęścia. Któż bowiem nie pragnie być szczęśliwym człowiekiem?! Źródło tylko bywa inne w odczuciu każdego z nas. Truizmem byłoby twierdzenie, że NAJWIĘKSZYM ŹRÓDŁEM SZCZĘŚCIA JEST PAN NASZ JEZUS CHRYSTUS. Doświadcza tego każdy człowiek wierzący – pisałam o tym wielokrotnie, bo jestem o tym głęboko przekonana. ON jest nam przewodnikiem i źródłem wszelkiego dobra i szczęścia. Jest tylko zasadnicze pytanie: Czy korzystamy z tejże obecności w naszym życiu? No, właśnie! Przygniata nas mnóstwo różnorodnych spraw, z którymi sobie nie potrafimy poradzić… Ale może jest też tak, że nasze spojrzenie na świat i ludzi jest z założenia negatywne, nieufne, pobawione optymizmu… Jest takie określenie, że złe oko wszystko źle widzi.

Ale jest też „filozofia dobrego oka”. Całkiem niedawno obejrzałam film o św. Teresce. Do klasztoru wstąpiła, mając zaledwie piętnaście lat. Była nieustannym promykiem radości wśród zakonnic. Zarażała nią każdego, kto się z nią zetknął. Wśród sióstr była taka, która szczególnie uprzykrzała jej życie, uważając za swój obowiązek ćwiczyć młodziutką Teresę. Jest taka scena, gdy w ogrodzie spotyka swoją „opiekunkę” z kwaśnym wyrazem twarzy i serdecznie się do niej uśmiecha. Ta zdziwiona pyta: Dlaczego siostra ciągle do mnie się uśmiecha? Odpowiedź pada od razu: Bo cieszę się, że siostrę widzę.

„Filozofia dobrego oka nie tylko pozwala iść naprzód szczęśliwie, ale wyzwala też miłość i zgodę: pozwala nam odkryć, że wszyscy są ważni i niezastąpieni. Szczęśliwy, kto taką filozofię  wyznaje: bez względu na to, jak trudne będą sprawy, pozostanie mu trochę radości.” (Pino Pellegrino)

Na pewno pomoże nam w tym PAN JEZUS! Przecież wyraźnie powiedział do Alicji: „Każdy człowiek, jakiego spotykasz, przysłany jest przeze Mnie i potrzebne jest mu spotkanie  ze Mną  w tobie, a nie z tobą samym.  Wiedz o tym i pamiętaj. (…) W każdym przychodzącym człowieku  Ja jestem. W każdym!”

Wpis: 8 lutego godz. 9:17