poniedziałek, 2 października 2017

2 października Święto Aniołów Stróżów

Pisałam już wiele o aniele stróżu, kilka lat temu  „wysłałam” nawet z tego miejsca list do niego skierowany. Jest on niezwykle ważną postacią w moim życiu, a także w życiu każdego z nas. Chociaż niewidzialny – pomaga, chroni i broni przed złem, przed najróżniejszymi, nieprzewidzianymi zdarzeniami. Wystarczy tylko go poprosić i – przede wszystkim – wierzyć w jego obecność. Nieżyjący już Gabriele Amorth,  duchowny Kościoła katolickiego, najbardziej znany w świecie egzorcysta, wiele miejsca poświęcił aniołom stróżom, podkreślając ich przeogromną rolę w życiu człowieka. Pamiętam, że bardzo mocno akcentował konieczność zaufania swemu aniołowi. Niezbędna jest nasza prośba; anioł stróż czeka na nią, w każdej chwili jest gotów do pomocy.
O wielkiej roli anioła stróża mówił św. Ojciec Pio. Słynne stało się jego wskazanie: „Poślij swego anioła stróża!” W domyśle – do człowieka, który jest ci bliski, któremu pragniesz przekazać dobrą myśl, ale także do tego, który jest ci nieprzyjazny, może nawet cię gnębi… I dodawał z dobrodusznym uśmiechem: „On to załatwi za ciebie!”
Dzisiaj w czasie Mszy św. słyszymy fragment z Księgi Wyjścia: „Tak mówi Pan: Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo imię Moje jest w nim. Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko, co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie. Mój anioł poprzedzi cię i zaprowadzi… (Wj 23,20-23)
A refren Psalmu 91 głosi: : Aniołom kazał, by strzegli ciebie (Ps 91,1-6.10-11)
Wpis: 2 października 2017 g. 9.00