sobota, 22 września 2012

Prosiłam, otrzymałam znacznie więcej, niż pragnęłam...

Jakże często słyszymy pretensje do Pana Boga w formie najróżniejszych pytań… Dlaczego mnie to spotyka? Gdzie jesteś, Panie Boże? Czy w ogóle słyszysz moje wołanie? Czy jesteś głuchy na moje prośby? Takie prośby – prawie groźby! Tak, człowiek w chwili rozpaczy wypowiada najróżniejsze słowa, których w sytuacji normalnej nigdy by nie wyjawił… I takie słowa kieruje też do Boga… Doświadczamy różnych przykrości od człowieka, a pretensje kierujemy do Pana Boga…

    Ale… czy pomyśleliście kiedyś, że bywają i takie zdarzenia, niekiedy bardzo trudne, które nas mają czegoś nauczyć, pokonać niedoskonałości charakteru, sposobu myślenia i nauczyć pokory… Tak było i w moim życiu! Wiem z całą pewnością, że Pan Bóg poprzez trudne ścieżki życia uczy tej prawdziwej drogi i nie zawsze daje to, o co prosimy, ale… daje znacznie więcej! I o tym jestem przekonana! Dziękuję Bogu za światło, że to zrozumiałam! Wreszcie!!!

   Podzielę się jednym przykładem ze swojego życia, uważam, że bardzo spektakularnym! Zaczęłam malować w wieku bardzo dojrzałym! Tak, tak… Przed siedmioma laty… nigdy przedtem nie miałam pędzla w ręce! I maluję! Sprawia mi to przeogromną radość, żeby nie powiedzieć – frajdę! Nie są to wielkie dzieła, co widać obok i poniżej, ale są wielką pasją mojego życia! To zupełnie niezasłużony dar od Boga! Tak, nie boję się użyć tych słów, może zbyt patetycznych, ale na pewno prawdziwych!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      Poniżej przytaczam słowa Mike’a  Yaconelliego, słowa, pod którymi podpisuję się z całym przekonaniem!
Prosiłem... otrzymałem

Prosiłem o siłę,
Bym mógł coś osiągnąć;
Otrzymałam słabość,
Bym mógł być posłuszny.
 

Prosiłem o zdrowie,
Bym mógł czynić większe dzieła;
Otrzymałem ułomność,
Bym mógł czynić dzieła lepsze.
 

Prosiłem o bogactwa,
bym mógł być szczęśliwy;
otrzymałem ubóstwo,
abym mógł być mądry.
 

Prosiłem o władzę,
Bym mógł być chwalony pośród ludu;
Otrzymałem niemoc,
Bym mógł odczuć potrzebę Boga.
 

Prosiłem o wszystko,
Bym mógł cieszyć się życiem;
Otrzymałem życie,
Bym mógł cieszyć się wszystkim.
 

Nie otrzymałem niczego,
O co prosiłem,
Lecz otrzymałem wszystko,
Czego pragnąłem.