czwartek, 7 września 2023

 

Modlitwa poranna

Panie, w ciszy rozpoczynającego się dnia
przychodzę Cię błagać o pokój, mądrość i siłę.

Pragnę spoglądać na świat

oczami przepełnionymi miłością;
patrzeć ponad to, co jest tylko pozorem;
widzieć Twoje dzieci tak, jak Ty sam je widzisz,
i dostrzegać w nich to, co dobre.

Panie, daj mi taką życzliwość i radość,
by wszyscy, którzy się ze mną stykają,

odczuli Twoją obecność.
I niech będę dla innych chlebem,
jak Ty jesteś nim dla mnie każdego dnia.

Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

(Kard. Suens)

 

Modlitwa wieczorna

Oto jestem Panie. Dzień mój ma się już ku końcowi.

Jeżeli zrobiłem dziś coś dobrego,

dzięki Ci za to, Panie.

Jeżeli zgrzeszyłem, Twoja miłość

niech przebaczy mi

moją ciągle powtarzającą się słabość.

W tej ciszy nocnej, w której wyczuwam Ciebie –

myślę o innej nocy,

o tej, która nadejdzie, gdzie oczy moje

po raz ostatni ujrzą światło ziemi.

Śmierć nadejdzie tak samo, jak nadchodzi noc.

Tak jak ona nieunikniona, tak jak ona głęboka.

Spraw, aby była najpiękniejszą z mych nocy.

Zasypiając dzisiejszego wieczora,

 ofiaruję Ci duszę moją,

tak jakby to była godzina śmierci.

Ojcze spraw, bym zasypiając spokojnie,

uczył się umierać… (Romano Guardini)

 

Wpis: 7 września godz. 12:12