piątek, 11 czerwca 2021

Dzisiaj uroczystość Najświętszego Serca Jezusowego

 



Najważniejszym, fundamentalnym wyrazem miłości Pana Jezusa do człowieka jest Eucharystia. To dla nas największy skarb, dzięki niej możemy łączyć się z Nim każdego dnia, umacniać się Jego mocą, jednoczyć w swoich wszystkich sprawach!

„Tutaj jest chleb z nieba zstępujący, aby nie umarł ten, kto go będzie pożywał. Pierwszym istotnym i trwałym owocem Komunii świętej jest to, że uwalnia duszę od uchybień, umacnia w dobrem i chroni przed śmiercią  duchową. Aby ten skutek Komunii św. okazał się pocieszający, dlatego ożywczy Sakrament został ustanowiony pod postacią pokarmu. (…)

Boska Eucharystia nie tylko daje siły potrzebne do unikania zła, ale również udaremnia lub zmniejsza same przyczyny zła. (…) Zawiera bowiem wszelką moc i dlatego tłumi namiętność. (…)

Kto przychodzi do Mnie już nie będzie łaknął zakazanych i niebezpiecznych pokarmów świata, bo Ja go nasycę Boskimi darami, które słodyczą swoją sprawią, że wszystko, co zakazane, wydaje się gorzkie. Kiedy Ja przychodzę do duszy, daleko uciekają od niej wrogowie zbawienia. Jeśli kiedy ośmiela się na nią uderzyć, to tylko ze strachem. (…)

Kiedy w Eucharystii przychodzę do duszy, niosę z sobą wszystkie uczucia Serca Mojego i udzielam jej ich stosownie do usposobienia, umiłowania pokory, miłości, czystości, posłuszeństwa i wszystkich cnót, aby usunęły korzenie grzechów i zajęły ich miejsce. (…)

Kto Mnie pożywa, ten będzie żył przeze Mnie. Ożywiony samym Ciałem Moim i uświęcony Moją Krwią, okażesz się świętym, który żyje dla Mnie i podoba Mi się we wszystkim. (…)

Przedziwna jest ta tajemnica i Boska wspólnota Serca Mojego z sercem czystym i wiernym w Sakramencie Miłości. (…) Ciągle Mną posilany i zupełnie ze Mną zjednoczony będzie żył tylko ze Mną, będzie tchnął tylko Moim duchem i miłował Moją miłością.” (Z książki Pierre’a Jean’a Aernouudt’a „Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego”)


Wpis: 11 czerwca godz. 9:25