wtorek, 19 stycznia 2021

Przemyślmy to!

 

Odwaga – to temat nieustannie aktualny! I bardzo ważny! Niezależnie od tego, jakie to czasy, jaki ustrój oraz inne zależności… Nawet trudno to nazwać zależnościami, ale nie znajduję innego określenia. Może – warunki? Ważne jest, aby mieć w sobie odwagę! Najróżniejsze okoliczności stawiają nas przed ciągłymi wyborami; musimy zająć głos albo przynajmniej powinniśmy zająć stanowisko… Sytuacje bywają nieprzewidywalne, choćby w rodzinie, wobec współmałżonka, wobec dzieci, ale także wśród znajomych, przyjaciół oraz… w całkiem nieoczekiwanych okolicznościach.

Nie dotykam żadnego konkretnego problemu, bo to są bardzo osobiste sprawy. Zostawiam to do przemyślenia Czytelnikom. Postawmy sobie w ciszy serca pytanie: Czy mam odwagę przyznać się do swoich błędów! Powiedzieć „przepraszam”, gdy nie mam racji? Gdy niesłusznie kogoś potępiłam, skrytykowałam? Czy mam odwagę zająć stanowisko w obronie ważnej sprawy?

Pytań można stawiać wiele! Ważne, aby one pokazały nam, jacy naprawdę jesteśmy, a nie, jakimi chcielibyśmy być w oczach innych!!!