piątek, 7 czerwca 2019

Pan Jezus mówi do człowieka:


„Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni jesteście, a ja was pokrzepię. (Mt 11,28) Niech przyjdzie sprawiedliwy, aby stał się jeszcze sprawiedliwszy; letni, aby stał się gorący; grzesznik, aby się oczyścił  i uświęcił. Ach, ułomności ludzka! Czyż jest człowiek, który by nie zgrzeszył? Albowiem, „jeśli mówimy, że nie mamy grzechu, sami siebie oszukujemy i nie ma w nas prawdy” (I J 1,8)

Synu, jeśli czujesz się obciążony grzechami lub uchybieniami, pośpiesz do Serca Mojego. Znajdziesz w nim wolność i ulgę. Niech cię nie odstrasza wielkość twoich grzechów, ani wielkość Mojego majestatu, wszak nie przyszedłem wzywać do pokuty sprawiedliwych, ale grzeszników. Im większym nędzom podlegasz,  tym bardziej lituję się nad tobą. Im bardziej jesteś chory, tym bardziej potrzebujesz lekarza. Nie dziwię się twoim błędom, znam bowiem twoja ułomność i serce twoje. Jeśli nie popadłeś w większe grzechy, zawdzięczasz to głównie Mojej łasce. Dziwię się natomiast, że kiedy śpieszę cię uzdrowić, ty nie chcesz uzdrowienia, a jeśli już chcesz, zdajesz się wątpić w dobrość Moją. (…) Serce Moje lubi przebaczać i wcale się tym nie męczy. Patrz, z jaką dobrocią przyjmuję grzeszników, że nazwano mnie ich przyjacielem.” (Z książki Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego” autorstwa Pierre Jean’a Aernoudt’a)

Wpis: 7 czerwca godz. 10:31