niedziela, 2 lipca 2017

Bóg na swoim miejscu


A dokładniej słowa św. Augustyna brzmią tak: „Jeżeli Bóg w życiu jest na pierwszym miejscu, wszystko znajdzie się na właściwym miejscu.”

Kolejny raz przypomniał nam te znane słowa nasz ks. Proboszcz w dzisiejszej homilii. Słowa znane, ale… czy dostatecznie zrozumiane! A jeśli zrozumiane, to czy naprawdę mają zastosowanie w naszym codziennym życiu?

W dzisiejszej Ewangelii słyszymy: „Jezus powiedział do apostołów: Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. "(Mt 10,37-42)

Tylko pozornie brzmią te słowa dość kontrowersyjnie! Nie powinny gorszyć!

Trzy pierwsze z dziesięciorga Bożych przykazań poświęcone są czci Stwórcy. Czci i miłości skierowanej ku Niemu. Ale! Te przykazania nie umniejszają miłości do człowieka! Każdego człowieka! Bóg niczego nie umniejsza, a tym bardziej - nam nie zabiera! Gdzie bowiem miłość do Boga jest na pierwszym miejscu, tam i miłość do człowieka jest piękna i pełna! Pan Bóg niczego nie umniejszy ani niczego nas nie pozbawia, jedynie swoją obecnością w naszym życiu sprawia, że budzą się w nas najpiękniejsze, doskonałe uczucia – przede wszystkim miłość bez wyjątku do każdego człowieka.

Od siebie mogę dodać, że wartość tejże miłości bardzo łatwo sprawdzić: Jeżeli po przyjęciu Pana Jezusa do serca mogę i chcę powiedzieć do każdego człowieka (również tego, który zrobił mi przykrość!): Kocham cię! – to znaczy, że jest w Tobie i we mnie miłość – autentyczna, Chrystusowa!


Wpis: 2 lipca g. 12:11