czwartek, 22 grudnia 2016

Wdzięczność – piękne uczucie

O wdzięczności już pisałam, ale dzisiejsze Słowo Boże w czasie Mszy św. oraz komentarz kapłana skłaniają mnie do przypomnienia raz jeszcze tego pięknego uczucia, wyróżniającego się spośród wszystkich innych, bo wdzięczność jest uczuciem absolutnie bezinteresownym.
Jeżeli mówimy choćby o miłości, to wtedy uświadamiamy sobie, że kochamy za coś albo dla jakiejś przyczyny, ale z wdzięcznością jest zupełnie inaczej! To rodzaj dziękczynienia, podziękowanie i zarazem docenienie dobra, którego doświadczyliśmy w jakiejkolwiek formie od człowieka lub Boga.
I  właśnie na wdzięczność Panu Bogu pragnę zwrócić uwagę – nie pierwszy raz zresztą. Jakże często bowiem wydaje się nam, że tak wiele udało się nam osiągnąć, jak wysoko posunęła się nasza kariera, nasze stanowisko z ogromnym zapleczem finansowym etc. etc.… Nic bardziej mylnego, jeżeli w tym pominiemy obecność Pana Boga!
Może uśmiechasz się ironicznie, Przyjacielu, który siedzisz po drugiej stronie, może sądzisz, że bardzo naiwne są moje myśli… Masz prawo, każdy ma prawo do własnego sądu, ale ja uważam właśnie tak! Sama niezliczoną ilość razy doświadczyłam pomocy z Góry i znam bardzo wielu ludzi, którzy w tę pomoc wierzą, ufając Stwórcy.
Ta moja ponad pięcioletnia pisanina jest właśnie wyrazem wdzięczności za dobro, którego nieustannie doświadczam. Żadne życie nie jest usłane różami, moje również, ale świadomość, że Opatrzność Boża czuwa nade mną, wyzwala najpiękniejsze uczucia, wśród nich – właśnie wielką wdzięczność.  
Kolejny raz przypomnę słowa mojego ulubionego pisarza Michela Quoista, posłuchajcie
Tylko Ciebie pragnę!
Tylko Ciebie chcę!
Wiem, że niektórzy mówią: To wariat!
Ale, Panie, to oni są wariatami.
Nie znają Ciebie…
Nie znają Boga, nie wiedzą,
że nie można Mu się oprzeć!
Aleś ty mnie pochwycił, Panie,
i jestem Ciebie pewny.
Jesteś przy mnie i nie posiadam się z radości!
Słońce wszystko przenika
i moje życie lśni, jak klejnot!
Wszystko jest jasne, wszystko świetliste,
wszystko czyste.
Wszystko śpiewa!
Dziękuję Ci, Panie, dziękuję!
Dlaczego ja?
Dlaczego właśnie mnie wybrałeś?
Radość, radość! Łzy radości!

Wpis: 22 grudnia g.9:56