czwartek, 14 lutego 2013

14 lutego 2013

Czternasty lutego kojarzy się najczęściej ze św. Walentym, patronem zakochanych. Od niedawna życzenia w tym dniu przesyłają sobie nie tylko zakochani, ale również nasi przyjaciele, bliscy i ci, których lubimy… Jest wczesna pora, a ja też otrzymałam już kilka „walentynkowych” życzeń i pozdrowień… To miłe, nawet bardzo miłe!

Pozdrawiam Wszystkich walentynkowo!
Dzień 14 lutego – to również święto Cyryla i Metodego, wielce zasłużonych dla Kościoła… Żyli w IX wieku, zdobyli gruntowne wykształcenie, prowadzili misje chrystianizacyjne… Ale nie o tym chciałam powiedzieć… Św. Cyryl kojarzy mi się nieszczególnie, bo z tzw. cyrylicą, czyli prapoczątkiem języka słowiańskiego… Dzisiaj patrzę na to z przymrużeniem oka, ale na studiach cyrylica była prawdziwą zmorą studentów, w tym i moją! Egzamin zdałam, ale bardzo, bardzo miernie! Do dzisiaj pamiętam ten przeszywający strach, aby zdać za pierwszym podejściem, bo kolejne podejścia bywały coraz gorsze. No, i udało się…