czwartek, 30 czerwca 2022

O pełnieniu woli Bożej

 

Doskonałym przykładem zgody na wolę Bożą była św. Faustyna. W Dzienniczku wiele razy o niej mówi. „Jezus pochylił się do mnie i spojrzał łaskawie, i mówił mi (…) że ta dusza jest najdoskonalsza i święta, która pełni wolę Ojca Mojego, ale niewiele jest takich dusz. Ze  szczególną miłością patrzy na duszę, która żyje wolą Jego, i powiedział mi Jezus, że ja w doskonały sposób, pełnię wolę Bożą i — „dlatego w tak szczególny i ścisły sposób łączę się z tobą i obcuję” (Dz. 603). Zrozumiałam, że wszelka dążność do doskonałości i cała świętość jest osadzona na wypełnianiu woli Bożej. Doskonałe spełnienie woli Bożej jest dojrzałością w świętości, tu na wątpliwości nie ma miejsca” (Dz. 666). Świętość i doskonałość moja polega na ścisłym zjednoczeniu woli mojej z wolą Bożą. Bóg nigdy nie zadaje gwałtu naszej wolnej woli. Od nas zależy, czy chcemy przyjąć łaskę Bożą, czy nie; czy będziemy z nią współpracować, czy też ją zmarnujemy.” (Dz. 1107)

 

Wpis: 30 czerwca godz. 11:23