niedziela, 29 marca 2020

Przemyślmy to!


Dzisiaj przypada V Niedziela Wielkiego Postu. Ewangelia święta przypomina nam o wskrzeszeniu Łazarza przez Pana Jezusa. Któż jej nie zna, nie pamięta?! Bo to wydarzenie nie tylko stało się symbolem Chrystusowej mocy, ale tę moc jednoznacznie pokazało! To znak nadziei dla nas wszystkich! Ta Ewangelia trafia do nas w szczególnym czasie i swoją treścią ma szczególną wymowę – jakże krzepiącą!
Ewangelię poprzedza inne czytanie: „Tak mówi Pan Bóg: „Oto otwieram wasze groby i wydobywam was z grobów, ludu mój (…) i poznacie, że Ja jestem Pan, gdy wasze groby otworzę i z grobów was wydobędę, ludu mój. Udzielę wam mego ducha, byście ożyli, (…) i poznacie, że Ja, Pan, to powiedziałem i wykonam" – mówi Pan Bóg. (Ez 37, 12-14)
Te słowa odnoszą się nie tylko do ludu Izraela, ale można je odczytać jako skierowane również do nas, ludzi XXI wieku, w obecnej sytuacji! Nawet trzeba! Przyjąć je jako obietnicę Boga, który nas kocha w każdej sytuacji. Może trudno nam to zrozumieć, gdy ludzie umierają, a epidemia się szerzy… Mnie też jest trudno, ale mam wiarę, którą wyniosłam z mojego rodzinnego domu. Moi Kochani Rodzice wpoili nam, swoim dzieciom, niezłomną wiarę – w obecność Bożą w naszym życiu, które wcale nie było łatwe. Ale wiara krzepiła nasze serca, a Pan Jezus Miłosierny był towarzyszem naszej codzienności. Bo – jeśli spotkasz się z Jezusem, wtedy twoje serce zaczyna bić inaczej! Wyjdziesz, jak Łazarz z „grobu” swojego wnętrza i zaczniesz nie tylko myśleć, ale i żyć inaczej!
Może właśnie tego oczekuje od nas nasz Pan Jezus Chrystus?! Może należy zmienić swoje życie, dalekie od Boga i Jego praw? Wsłuchajmy się w słowa Jezusa:   
„Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, to choćby umarł, żyć będzie. Każdy, kto żyje i wierzy we Mnie, nie umrze na wieki. Wierzysz w to?" Odpowiedzmy razem z Martą, siostrą Łazarza: „Tak, Panie! Ja mocno wierzę, że Ty jesteś Mesjasz, Syn Boży, który miał przyjść na świat".
A ja dodaję od siebie: Wierzę, Panie Jezu, że Ty nigdy nas nie opuścisz, że jesteś z nami w każdej chwili naszego życia. Ale wierzę również, że dopuszczasz różne wydarzenia, które mają nam pomóc w przemianie naszych serc, naszego życia; w oczyszczeniu wielkiego zła, które nagromadziło się w nas!
Wpis: 29 marca godz. 11:25