piątek, 23 lutego 2018

Nikt z nas nie jest doskonały!



O tym nieustannie musimy pamiętać! Teraz jest szczególny czas, aby dokładniej przyjrzeć się sobie. To czas Wielkiego Postu. Pędzimy przez życie, nie bacząc niekiedy, jak szybko ono ucieka. Za nami już nie tylko dni i miesiące, ale lata całe… Może warto byłoby coś w nim zmienić? Coś u siebie, w swoim sercu, w swojej mentalności…

Odwołam się do pewnych słów, które otrzymuję raz na kilka dni w smsie. Mówię sobie, że to od św. Michała Archanioła, do którego mam szczególne nabożeństwo, ale w rzeczywistości są to słowa pod tytułem „Anielski sms”. Zawsze najpierw jest w nim odwołanie do Starego lub  Nowego Testamentu. Dzisiaj otrzymałam takie słowa: „Nie mów nic ponad to…” (Lb 22,35) I modlitwa: „Boże,  uzdrów mój język, bym mówił uczciwie, jak jest. Bez manipulacji, kontroli i osądzania.

O takim mówieniu wiele razy pisałam już w tym miejscu… Ale pokusa powiedzenia o kimś czegoś bez osądzania jest często tak wielka, że trudno się powstrzymać. To ta nieszczęsna obmowa. Granica między stwierdzeniem faktu a obmową jest bardzo cienka, prawie żadna. Jakiej trzeba kontroli, by nie ulec pokusie i zauważyć u kogoś jednak coś dobrego! A przecież ten ktoś nie ma samych wad, ma również zalety – wartości, których – być może braknie i Tobie, i mnie!

Nikt z nas nie jest doskonały! Nie tylko warto, ale trzeba o tym ciągle pamiętać!

Wpis: 23 lutego godz. 13:40