niedziela, 24 maja 2015

Uroczystość Zesłania Ducha Świętego


Duch Święty przynosi wielką Bożą radość! Sama świadomość, że jest z nami, napełnia nas swoją mądrością, światłem i najpiękniejszymi darami, sprawia, że radujemy się! Uroczystość Zesłania Ducha Świętego przypada w najpiękniejszej porze roku, gdy przyroda jest w pełnym rozkwicie, a świeża zieleń zachwyca swą urodą. Razem z nami wielbi Ducha Świętego Maryja… To Ona wskazuje, jak Go uwielbiać i czcić. Najświętsza Matka znajdowała się w Wieczerniku wraz z apostołami w dzień Pięćdziesiątnicy, gdy wszyscy zostali napełnieni Duchem Świętym i zaczęli mówić różnymi językami.

Każdego roku ze szczególnym sentymentem wspominam Zielone Świątki w moich rodzinnych Pniewach. Cały rynek pachniał wtedy tatarakiem, który rwaliśmy nad jeziorem; przynosiliśmy całe naręcza, by przyozdobić okna i drzwi!

Duch Święty miał w Pniewach zawsze swoich gorliwych wielbicieli, zwłaszcza wśród uczniów - im szczególnie było potrzebne Jego światło. Droga do liceum wiodła koło kościółka Świętego Ducha. Nie było wśród nas - uczniów - osoby, która nie wstąpiłaby tutaj choć na krótką modlitwę przed lekcjami...

Przypomnę jeszcze raz (bo trzy lata temu również cytowałam) słowa ks. Remigiusza  Kobusińskiego, że autentyczna modlitwa do Ducha Świętego sprawia, że działa On w nas w nowy sposób, rozbudzając życie Boże i dary, które posiadamy. Dlatego też ważną rzeczą jest codzienna modlitwa do Ducha Świętego, aby życie Boże mogło w nas coraz bardziej się rozwijać.



     Poniżej modlitwa do Ducha Świętego, którą przekazała światu kanonizowana 17 maja br. św. Mariam Baouardy, znana jak Mała Arabka:
       

Duchu Święty, natchnij mnie!

Miłości Boża, pochłoń mnie!

Maryjo, Matko moja z Jezusem, błogosław mi! 

Na prawdziwą drogę skieruj mnie!

Od wszelkiego zła, 

od wszelkiego niebezpieczeństwa i złudzenia

zachowaj mnie. Amen