sobota, 12 maja 2018


Ciekawe i ważne myśli Stephena Hawkinga dla tych,
którzy potrzebują słów otuchy
*Nieważne, jak trudne może się wydawać życie, gdy tracisz wszelką nadzieję, jeśli nie możesz śmiać się z siebie i ogólnie z życia”.*Nie skupiać się na tym, czego życie nam nie daje. Wręcz przeciwnie. Powinniśmy starać się wykorzystać do maksimum to, co mamy, pracować nad tym, co możemy osiągnąć i zająć się tym, co przynosi nam szczęście.
*Ważne jest zaakceptowanie rzeczywistości taką, jaka jest. Nie powinniśmy dać się ponieść negatywnym emocjom. One tylko pogarszają sytuację i nie pozwalają nam być szczęśliwymi.
 *Czarne dziury wcale nie są takie czarne. Nie są wiecznymi więzieniami, jak kiedyś błędnie sądzono. Materia może wydostać się z czarnej dziury z obu stron, a nawet przenieść się w ten sposób do innego wszechświata. Jeżeli zatem czujesz, że jesteś w czarnej dziurze, nie poddawaj się: jest wyjście.
*Nieważne, jak trudne może wydawać się życie. Nadzieję stracisz dopiero wtedy, gdy nie będziesz w stanie śmiać się z siebie samego i z życia ogólnie rzecz biorąc.
*Spoglądajmy w górę na gwiazdy, a nie w dół na własne stopy. Staraj się nadawać sens temu, co widzisz i pytaj siebie, dlaczego wszechświat istnieje. Bądź ciekawski.
*Nie boję się śmierci, ale nie śpieszę się, aby umrzeć. Mam jeszcze całe mnóstwo rzeczy do zrobienia.
*Spokojne i ciche osoby to te, które mają najsilniejsze i najgłośniejsze umysły.
*Ludzie dumni ze swojego ilorazu inteligencji to przegrańcy.
*Ludzie nie będą mieli dla Ciebie czasu, jeśli ciągle tylko narzekasz i jesteś niezadowolony.
*Choć nad moją przyszłością wisiały czarne chmury, ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, odkryłem, że największą radość sprawiało mi życie teraźniejszością.
*Oczywiście, z powodu mojej niepełnosprawności, potrzebuję pomocy. Ale ja zawsze starałem się pokonywać ograniczenia wynikające z mojej choroby i żyć jak najpełniej. Przemierzyłem cały świat, od Antarktydy aż do stanu nieważkości.
 Stephen Hawking był mędrcem naszej epoki, człowiekiem, którego osobowość emanowała charyzmą i siłą. Już od bardzo młodego wieku zaczął wyróżniać się swoim geniuszem i siłą intelektu. Jego życie natomiast smagały nieprzyjazne sztormy diagnozy bolesnej i nieuleczalnej choroby – stwardnienia zanikowego bocznego.
Podałam za: Piękno umysłu, 2018; Internet (Warto poczytać więcej  na temat tego wielkiego człowieka – uczonego i mędrca.